15 augustus 2011

Redenen om een blog te maken.



De reden die alles omvat: ik ga op Erasmus! Alsof dat nog niet duidelijk was.
Ik heb beslist hier de komende maanden -op een licht exhibitionistische wijze- wat dingen neer te schrijven zodat diegenen die het willen, wat over mijn verblijf in Rennes kunnen te weten komen. Ik hoop natuurlijk nog met iedereen te communiceren via Skype en postduiven en Facebook en kaartjes en postpakketten vol leuks (hint, hint) maar als iemand z'n tijd wil verdoen met dit hier alles te lezen, jippiejajee!
Naast het feit dat ik met deze blog mijn basisbehoefte aan communicatie zal proberen te vervullen, zijn er ook nog wel andere redenen voor het bestaan ervan. Zo wilde ik bijvoorbeeld al lang een blog beginnen. Ik ben altijd een dagboekmeisje geweest (ook al hield ik dat nooit lang vol) en schrijf graag maar had geen idee waarover ik zou kunnen vertellen. Laten we hopen dat ik nu eens inspiratie zal krijgen.
Daarnaast is deze blog er dankzij mijn aangeboren angst voor eenzaamheid (in mijn vrije tijd ben ik dan ook de wederhelft van de man van Melle). Mijn stille momentjes op mijn nieuwe Franse kot wil ik niet al huilend doorbrengen dus moest er vervanging gezocht worden! Hopelijk zal die vervanging bestaan uit massa's vrienden maar moest dat niet zo zijn... heb ik tijd om hier af en toe iets te komen schrijven. Daar zal ik wel weer blij van worden.
MAAR, en dat is een grote 'maar', ik vermoed dat ik niet zoveel tijd zal hebben om eenzaam te worden en dat de vorige reden te negeren is.
Een leukere reden die ik kan bedenken, is dat ik dit moet doen om mijn Nederlands te onderhouden, ik ga namelijk ondergedompeld worden in het Frans. En om te voorkomen dat ik volledig van mijn moedertaal vervreemd zal zijn na die 4 maanden (door mijn verschrikkelijke vergeetachtigheid bestaat die kans) ga ik hier wat schrijven. Wanneer ik op een dag in het Frans begin te schrijven, dient IEMAND me uit Bretagne te komen halen om mijn Vlaams zieltje te redden.

En misschien zit er wel nóg meer achter.  Of misschien ook niet. En heel misschien heb ik gewoon zin om onzin neer te pennen. (ghihihihi.)

2 opmerkingen: